نیمگروه های معکوس و*c- جبرهای ترکیبی

پایان نامه
چکیده

ما کلاس خاصی از نمایشهایی از یک نیمگروه معکوس روی فضای هیلبرت که به این نمایش ها ی سفت گفته میشود را شرح میدهیم این نمایشها روی یک زیرمجموعه از طیف یک نیمشبکه از خودتوانهای حمایت میشوند که به این زیرمجموعه طیف سفت گفته میشود که به طور دقیق نشان داده میشود که زمانی که فیلترها با نیممشخصهها بطور طبیعی یکی گرفته می شوند این طیف بستاری از فضای ابرفیلترها است.بعلاوه نشان داده میشود که این نمایشها با نمایشهایی از جبر گروهواری از جرمها برای کنشی از روی طیف سفت متناظر هستند. ما موردی از نیمگروه های معکوس ویژهای که از نیمگروه وارها ساخته میشوند را بحث می کنیم که این بحث کلیسازی توسط نیمگروههای معکوسی که از گرافهای مرتبه بالاتر ساخته میشود، می باشد. نمایشهای سفت از این نیمگروههای معکوس در تناظری یکبهیک با نمایشهایی از نیمگروهوارها قرار دارند و جبر نیمگروهوار به صورت مدل گروهوار در نظر گرفته میشود.نشان داده می شود گروه واری که از این ساختار بدست می آید همان گروه وار مسیر مرزی است که توسط فرتینگ (farthing)، مولی (muhly)، ویند (yeend) ارائه شده است.

منابع مشابه

پایداری مشتقها روی جبرهای باناخ وc^{*} جبرها

در این پایانامه ما پایداری هایرز-اولام-راسیاس از مشتقها روی جبرهای باناخ وc^{*} جبرهارا مورد بررسی قرار می دهیم.

15 صفحه اول

عناصرمعکوس تعمیم یافته در جبرهای باناخ وc*-جبرها

فرض کنید a یک جبر باناخ باشد. عنصر a در a را معکوس پذیر درازین گوییم هرگاه b در a و عدد صحیح kموجود باشند که در شرایط زیر صدق کند a^kba^k=a^k, a=aba, ab=ba عنصر aدر a را معکوس پذیر تعمیم یافته گوییم اگر b در a موجود باشد که aba=a, bab=b اگر a یک *c -جبر باشد، a در a را معکوس پذیر مور-پنروز گوییم هرگاه x در a موجود باشد که xax=x, axa=a, (ax) ^*= ax , (xa)^*= xa در این پایان نامه ایده...

جبرهای فیستر با برگردان

در این مقاله به مرور فرم‌های دوخطی فیستر روی میدان‌ها و برگردان‌های فیستر روی جبرهای ساده‌ٔ مرکزی می‌پردازیم. همچنین به بیان حدس‌های مهم در این راستا، تلاش‌های انجام شده برای اثبات آن‌ها و نیز مسائل باز باقیمانده در مشخصه‌ٔ مخالف دو خواهیم پرداخت. درنهایت، تلاش‌های انجام شده برای تعمیم این حدس‌ها به مشخصه‌ٔ دو و تفاوت‌های نتایج به دست آمده در این مشخصه با سایر مشخصه‌ها نیز مرور می‌شوند.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شیراز - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023